Rolniczo-konsumencka organizacja nie zwalnia tempa. Po udanym happeningu w Warce, spontaniczny AGROpatrol działaczy organizacji z woj. łódzkiego przyłapał niemiecką sieć Kaufland na polityce zakupowej promującej zagranicznych producentów.
Rolnicy przyszli do sklepu ze swoimi ziemniakami i cebulą i sprawdzali kraje pochodzenia tych produktów na marketowej półce. Co się okazało? Oprócz kilku opakowań ziemniaków rodzimej produkcji, większość tego warzywa oferowana do sprzedaży pochodziła z Wielkiej Brytanii (sic!) oraz co nie dziwi.. z Niemiec.
Cebula natomiast importowana była z Chile oraz z Holandii. Producent cebuli wypowiadający się na filmie nie krył swojego rozgoryczenia, wskazując, że taka sytuacja dławi rodzimy rynek i wykańcza kolejne polskie gospodarstwa.
Michał Kołodziejczak, zaraz po wyjściu z marketu zamieścił wymowny wpis na facebooku:
Cały film z akcji rolników można obejrzeć na koncie społecznościowym organizacji:
https://www.facebook.com/projektAGROunia/videos/408070026516458/
Lider AGROunii zapowiedział kontynuowanie podobnych akcji oraz wezwał sympatyków ruchu do wsparcia zrzutki na pozew przeciwko Jeronimo Martins. Organizacja twierdzi, że właściciel sieci Biedronka umyślnie wprowadzał swoich klientów w błąd co do kraju pochodzenia ziemniaków oferowanych w promocji w ubiegłym tygodniu i zapowiada prawną batalię w tej sprawie.
Zbiórkę na działania AGROunii przecwiko handlowemu gigantowi można wesprzeć pod linkiem:
Dodaj komentarz
Komentarze
buy cialis canada pharmacy
cialis tablets for sale
best place to buy furosemide online