Od kilku miesięcy dyskusję na temat sieci sklepów rozgrzewają informacje o błędnie oznaczonych produktach. Produkty opisane jako polskie okazują się pochodzić zza granicy, jak również produkty opisane jako zagraniczne często de facto pochodzą z Polski. Notorycznie także zdarza się, że produkty w sieciach sklepowych w ogóle nie mają oznaczonego miejsca pochodzenia.
Na profilu AGROunii pojawił się wpis dotyczący szokującej praktyki w Lidlu. Jeden z sympatyków AGROunii zauważył, że mąka sprzedawana w tym sklepie nie posiada na etykiecie informacji na temat jej producenta. Znajduje się na niej jedynie adres siedziby Lidla.
Zgodnie z zarządzeniem UOKiK taka informacja powinna znajdować się na produkcie: “Określenie kraju lub miejsca pochodzenia produktu – miejsce pochodzenia produktu ma duże znaczenie dla decyzji zakupowych konsumentów. Etykieta musi informować skąd pochodzi produkt, jeśli szata graficzna albo informacje w oznakowaniu mogłyby konsumenta wprowadzić w błąd.”
“Nie mam nic przeciwko wprowadzaniu przez sieci handlowe swoich własnych linii produktów, ale brak jakiejkolwiek informacji o dostawcy jest niedopuszczalny.” - komentował dla nas sprawę Michał Kołodziejczak. Tego typu praktyka stwarza możliwość do zmiany producenta żywności bez żadnej informacji dla konsumenta, skoro na opakowaniu jest jedynie adres Lidla. Co więcej, może ona prowadzić do niebezpiecznej dla polskich producentów sytuacji. Nietrudno bowiem wyobrazić sobie, że Lidl najpierw podpisuje umowę z producentem polskim, który dostarcza mu na przykład właśnie mąkę, a potem zmienia dostawcę na zagranicznego, a polski zostaje z niczym. Wszystko to dzieje bez żadnej wiedzy konsumentów.
Skandaliczna jest jeszcze jedna rzecz - osoba, która zwróciła uwagę na brak informacji o pochodzeniu mąki zgłosiła sprawę Lidlowi i otrzymała informację, że Lidl doskonale zdaje sobie z tego sprawę, ale nie zamierza nic zmieniać i nie ma sobie nic do zarzucenia…
Autorka: Malwina Napiórkowska
Dodaj komentarz
Komentarze
Using predictive analytics, gift officers can gain insights on their donors and prospects buy cialis online without a prescription
buying cialis online usa 1995; 2 6 200 203